Na koji način možemo postati korisnik ePortala poreske uprave?
Pristup elektronskim servisima Poreske uprave je jedinstven i
odnosi se na sve elektronske servise Poreske uprave.
Pristup elektronskim servisima Poreske uprave vrši se putem
kvalifikovanog elektronskog sertifikata sa čipom (eng. Smart Card)
izdatim od strane jednog od Sertifikacionih tela u Republici Srbiji: PKS (Privredna komora Srbije), MUP
(Ministarstvo unutrašnjih poslova), PTT (Pošta Srbije), Halcom.
Fizičko lice u svoje ime ili zakonski zastupnik pravnog lica
u ime pravnog lica pristupaju elektronskim servisima Poreske uprave direktno
odnosno bez potrebe bilo kakve prethodne registracije za korišćenje ovih servisa
Zakonski zastupnik pravnog lica u ime pravnog lica može putem
PEP obrasca, koji se podnosi u nadležnoj organizacionoj
jedinici Poreske uprave, ovlastiti neko treće lice ("ovlašćeno lice za upotrebu
elektronskih servisa") da u njegovo ime koristi elektronske servise Poreske
uprave
Za korišćenje kvalifikovanog elektronskog sertifikata potrebno
je posedovati čitač kvalifikovanog elektronskog sertifikata
Davanje i oduzimanje ovlašćenja za
korišćenje portala Poreske uprave
Zakonski zastupnik pravnog lica sam čin davanja ili oduzimanja
ovlašćenja može izvršiti korišćenjem portala Poreske uprave i to u slučaju da
poseduje važeći kvalifikovani elektronski seritifikat.
U slučaju da zakonski zastupnik, tj. lice koje daje ovlašćenje,
ne poseduje kvalifikovani elektronski sertifikat, ovlašćenje može dati
popunjavanjem PEP obrasca i predajom istog nadležnoj organizacionoj
jedinici poreske uprave.
Potrebno okruženje na računaru
Potrebno okruženje na računaru:
Operativni sistem: Windows XP, Windows Vista ili Windows 7
Internet pretraživači: Internet Explorer 8 ili noviji,
Firefox Mozilla 3 ili noviji, Google Chrome, Opera...